Alla inlägg den 25 september 2009

Av Ingemar Kalén - 25 september 2009 21:43

   ”Varje människa är unik och i olika situationer kan vi behöva olika typer av stöd. Under de senaste åren har jag fått möjlighet att vara en inspirationskälla som föreläsare, men ser att politiken ger helt nya möjligheter. Med hjälp av det stöd som jag har fått under min tid som idrottare och som funktionshindrad har jag hela tiden fortsatt att utvecklas, nu vill jag arbeta för att fler ska få samma möjligheter. Därför har jag gått med i Kristdemokraterna.”

Det säger David Lega, föreläsare, entreprenör och tidigare världsmästare i simning i en kommentar med anledning av att han deltar i Kristdemokraternas provval i Göteborg.
Välkommen, David, säger jag och visst kommer du att bidra till förnyelse och inte minst berika "politiken" i ett viktigt ämne - erfarenheter och kunskap i funktionshindrades situation i Sverige och världen.
InK

Ovido - Quiz & Flashcards